7 dec

Igår var jag på julfest med jobbet på julgalan. De blev en tidig kväll och de är jag glad för. Blev nått glas vin för mycket. Men kul hade jag även fast jag missa typ halva showen för jag är en idiot som sätter på mig klackskor när jag inte passar i de. Så jag åkte hem mitt i allt och bytte skor. 
 
Idag åkte jag, Josefine och Christian till mamma och fika och efter de hem till pappa. Förtjänade inte att må så bra som jag gjort idag. Så jag har haft en perfekt dag! Nu sitter jag och väntar på att min cheescake ska bli klar i ugnen. Fläskfilé gryta har jag med gjort till imorgon. Så nu är de bara förätten jag har kvar att göra men den gör jag imorgon. 

28 nov

Nästa helg ska jag ha halv åtta hos mig för tjejerna. Och jag längtarrr! Hela menyn är klar och jag vet exakt hur dukningen ska se ut! Älskar att bjuda på mat och jag älskar ännu mer att göra de runt omkring, ja men typ som att duka! Och då kommer mina glögg skedar till användning också. As bra!
 
 

28 nov

Nu är skänken målad och klar, bara knopparna som fattas. Beställde inte likadana som i sovrmmet för de hittade jag ingenstans men beställde från samma designer. Så hoppas de blir fint! De som fattas nu är tavlor jag ska ha över skänken. Tänkte kolla på stadsmissionen efter ramar som jag kan måla. Sen är de bara motivet men de får vänta. Aa å sen fattas ju nånting att ha på skänken också, vill ha nå fina ljusstakar och den här skålen. Meen jag måste spara ihop fickpengar till thailand så allt sånt får vänta. Men julpyntet, de har jag iaf inte väntat på!
 
 
 

20 november

Jag har letat efter en skänk till mitt vardagsrum ett tag och jag har dagligen gått in på blocket och letat febrilt efter en. En som helst skulle se gammal ut och inte för modern. Jag har kollat runt på hemsidor men ingen som jag fastna för. Sen såg Sarah en annons på facebookloppiset igår och direkt efter jobbet brassa jag till gryta och hämta den. 400kr och är EXAKT en sån jag ville ha! Så jävla bra. Nu har jag slipat och målat med grundfärg och imorgon ska jag måla igen och sen är de bara nya knoppar som jag ska köpa. Vill ha såna knoppar jag har på mina sängbord men jag hittar dom ingenstans. Så mycket roligare och personligare att måla och fixa om den själv istället för att köpa en som många andra har. Och mycket billigare!
 
 
 
 
 
 
 
 

RSS 2.0